Kundeservice - Hvordan kan vi hjelpe deg?

Kundeservice - Hvordan kan vi hjelpe deg?
Kundeservice - Hvordan kan vi hjelpe deg?

Spørsmål & svar

Bestilling

Hvordan vet jeg at ordren min har gått gjennom?
En ordrebekreftelse sendes til deg på mailadressen du oppga ved bestilling. Får du ikke en ordrebekreftelse tilsendt, kontakt oss gjerne via mailskjemaet som du finner ovenfor. Dobbeltsjekk gjerne at den ikke har havnet i søppelposten.

Kan jeg endre eller avbryte ordern min?
Vi kan vanligvis ikke endre eller avbryte en ordre, men kontakt oss rett etter ordren er lagt via mailskjemaet eller på 23 21 30 50, så sjekker vi hvor langt ordren din har kommet i prosessen. Hvis den allerede har blitt håndtert på lageret vårt kan vi dessverre ikke avbryte ordren.

Kan jeg legge til eller bytte produkter i bestillingen min?

Vi kan aldri gjøre en endring eller komplettere i en allerede lagt ordre. Ønsker du å legge til flere varer, må du legge en ny ordre med varene du ønsker.

Hvordan handler jeg?
- Velg varene du vil handle og legg dem i handlekurven.
- Gå til kassen.
- Eventuellt gavekort eller rabattkode fylles inn i feltet "Gavekort eller rabattkode" under handlekurven din.
- Fyll inn dine personlige opplysninger.
- Velg leveringsmåte.
- Velg betalingsmåte.

Vennligst dobbeltsjekk at gavekort og rabatter har gått gjennom før du bekrefter ordren din, slik at du ikke betaler for mye.

- Kontroller at all informasjon er korrekt og bekreft kjøpet ditt.
- Ordrebekreftelse sendes via mail innen noen minutter.
- Når ordren din er pakket kommer kvitteringen din til å sendes på mail og evt. fakturaen din fra Klarna i en separat mail.

Kan jag velge at leveringen sendes til en alternativ adresse?
Ja, det kan du. Vi tilbyr deg som kunde å kunne sende bestillingen til en annen mottaker. Etter at du har fyllt i dine opplysninger i kassen får du valgmuligheten å endre adresse ved å trykke på ”endre”. Fyll da i mottakerens opplysninger og bekreft valget.

Betaling

Hvordan fungerer det når jeg bestiller med faktura?
Når vi sender ordren din fra lageret vårt får du en faktura via mail til mailadressen du oppga når du la bestillingen din.

- Standardfakturaen har betalingsvilkår på 30 dager, ingen fakturaavgift tilkommer.
- Ved kampanjefaktura tilkommer det fakturaavgifter som oppgis i kassen.
Se mer under "Kjøpsvilkår".
Har du spørsmål angående fakturaen din, vennligst kontakt Klarna på 21 01 89 91.

Jeg vil betale med faktura men får ikke opp alternativet i kassen. Hva gjør jeg?
Hvis du ikke får opp ønsket betalingsmåte i kassen må du kontakte Klarna på 21 01 89 91 for mer informasjon.

Hvor betaler jeg med gavekortet mitt i kassen?
Gavekortnummeret fylles inn i feltet "Gavekort eller rabattkode" under handlekurven din. Mer om hvordan du bruker gavekortet kan du lese nedenfor under spørsmål om gavekort.

Levering

LEVERINGSTID
- Til postombud, 2-5 virkedager

Kan jeg spore ordren min som sendes til ombud?
Du får en mail når leveringen er på vei med et sporingsnummer samt en link til transportørens webside der du kan følge forsendelsen. Det kan ta opp til 12 timer før linken blir aktiv.

Hente hos ombud:
Når pakken kan hentes får du en sms til det angivne mobilnummeret med informasjon om hvor du kan hente pakken din og et kollinummer som du oppgir hos ombudet. Ta med gyldig legitimasjon.

Hvilket ombud pakken din kommer til baseres på postnummeret ditt.

Kan noen andre hente min pakke?
Ja, ta med både bestillerens og din egen legitimasjon.

Hvor lenge ligger pakken hos ombudet?
Postnord: Pakken ligger i 7 dager før den går i retur. Ved uavhentet pakke tilkommer en avgift på 250 kr.
Jeg har ikke fått pakken min, hva gjør jeg?
Hvis du ikke kan se noen oppdatering i linken innen et par dager, eller hvis leveringstiden har blitt lengre enn beregnet, vennligst kontakt oss via mailskjema eller telefon så hjelper vi deg videre.

Gaveinpackning

Hva gjør jeg for få pakkene mine innpakket online?
Legg det du ønsker å handle i handlekurven og gå til kassen.

1. Legg til gaveinnpakning ved å trykke på gavesymbolet på artikkelraden. Nå blir alle pakker i handlekurven innpakket. I kassen kommer det til å dukke opp rosa pakker ved hvert produkt som symboliserer dette.
2. Hvis du ikke vil at alle varene skal pakkes inn, klikker du på gavesymbolet ved siden av produktet, og avaktiverer gaveinnpakningen for dette produktet.

3. Hvis antallet er flere enn 1 for et produkt, kan du velge 1 pakke eller å få alle produktene innpakket. Også dette kan du endre ved å klikke på gavesymbolet ved siden av produktet.
4. Etter betalingen når ordrebekreftelsen vises, har du mulighet til å velge gavepapir og legge til en personlig beskjed. Klikk bare på Velg papir og legg til kortså finnes det muligheter for å gjøre gaven din ekstra fin.
Vennligst noter at denne tjenesten er aktiv i 2 timer, deretter velges Cerveras utvalgte papir.
Hva skjer hvis jeg ikke velger papir innen 2 timer?
Da blir valget Cerveras standardpapir. Det er ikke mulig å endre i ettertid.

Kan jeg velge papir hvis jeg bestiller online?
Ja, det kan du. Vi tilbyr alltid flere forskjellige papir ved bestilling online. Papir velger du etter du har gjennomført kjøpet ditt. Da kan du også bestemme tekst på et kort som kommer med pakken din.

Hva koster gaveinnpakning?
29 kroner.
Får jeg tilbake pengene for innpakningen hvis jeg vil returnere det jeg har bestilt?
Nei, du får ikke tilbake pengene for din bestilte gaveinnpakning.
Når jeg får en vare på kjøpet, går det ann å få den pakket inn i samme pakke?
Nei, dette er ikke mulig for tilfellet. Det blir to separate pakker.
Kan jeg sende gaven min direkte til mottakeren?
Ja, det kan du. Fyll inn mottakerens adresse under Levering i kassen. Hvis gaven sendes til en annen adresse enn faktureringsadressen, sendes ingen følgeseddel i pakken.

Cervera kundeklubb

Hvor blir jeg medlem?
Du blir medlem hos oss ved å fylle inn mailadressen din her.

Kan jeg kombinere rabattkoder og gavekort?
Ja, det går bra å kombinere en rabattkode med et gavekort, derimot kan man ikke kombinere en rabattkode med en annen rabattkode eller personlig tilbud.

Hva har jeg for fordeler som medlem?
Vi tilbyr deg som medlem flere fordeler, blant annet 365 dagers åpent kjøp, personlige tilbud, klubbdager, glass-og tallerkengaranti.
Her kan du lese mer om fordelene: https://www.cervera.no/kundeklubb/

Gavekort

Kan jeg betale med gavekort online?
Ja, du kan betale med gavekort på cervera.no.

Kan jeg kombinere rabattkoder og gavekort?
Ja, det går bra å kombinere en rabattkode med et gavekort, derimot kan man ikke kombinere en rabattkode med en annen rabattkode.

Hvor fyller jeg inn mitt gavekortnummer når jeg handler på cervera.no?
Du fyller inn ditt gavekortnummer samt sikkerhetskode i kassen i feltet ”Gavekort eller rabattkode” under din handlekurv. Når du aktiverer gavekortet ditt kommer beløpet til å dras av fra totalsummen på bestillingen din. Hvis verdien på gavekortet overstiger totalsummen på bestillingen din, lagres resterende beløp på gavekortet ditt.
- Gavekortnummeret angis med 16 siffer.
- Sikkerhetskoden finner du ved siden av Gavekortnummeret.
- Du kan bruke flere gavekort ved samme kjøp.

Hvor kan jeg kjøpe gavekort?
Du kan kjøpe gavekort til å bruke på Cervera hos GoGift.no. Her kan du lese mer. 

Hvor lenge er gavekortet mitt gyldig?
Våre gavekort har en gyldighetstid på 3 år fra innkjøpsdato.

Mitt gavekort har gått ut, kan jeg forlenge det?
Nei, dessverre. Du kan ikke forlenge et utgått gavekort eller løse inn gavekort mot kontanter.

Hvor kan jeg sjekke saldo og gyldighetstid?
Du kan se saldoen din og gyldighetstiden på gavekortet ditt på cervera.no her

Rabattkoder og tilbud

Hvor finner jeg eventuelle kundeklubbtilbud eller rabattkoder jeg har?
Dine personlige tilbud og rabatter som du får som medlem sendes til deg via mail. I mailen finner du instruksjoner om hvordan du utnytter tilbudet ditt.

Hvordan ser jeg at rabatten er registrert?
Det ser du under produktene dine i handlekurven. Vennligst dobbeltsjekk før du godkjenner bestillingen din slik at rabattkoden din har blitt registret så du ikke betaler for mye.

Kan rabattkoder kombineres med andre tilbud?
Nei, rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.
Øvrig informasjon om bruk av rabattkode/tilbud fremgår sammen med utsendelsen av tilbudet.

Min rabatt/gavekort er ikke registrert på ordrebekreftelsen.
Ordrebekreftelsen speiler ikke betalingen din, men gjengir orginalpris for produktene dine. Vil du dobbeltsjekke at rabatten din har gått gjennom kan du se total sum på spesifikasjonen hos Klarna. Der står det beløpet som du debiteres.

Retur og reklamasjon

Hvor langt åpent kjøp har Cervera?
Vi har alltid 100 dagers åpent kjøp hvis ikke annet fremgår på kvitteringen. Dette gjelder ordinære priser og salg. Som medlem i Klubb Cervera har du 365 dagers åpent kjøp.
Les mer om våre kjøpsvilkår her: https://www.cervera.no/kjopsvilkar/
Hvordan returnerer jeg ordren min som jeg har lagt på cervera.no?
For å gjennomføre en retur tilkommer en returavgift på 60 kr.
- Kontakt oss via vårt mailskjema eller telefon med ditt ordrenummer.
- Vi mailer en returfraktseddel til å feste på pakken samt en returblankett å legge i pakken.
- Kreditering skjer så snart pakken er mottatt og returen er håndtert.
- Hvis du har betalt via Klarna kan du selv logge inn på Klarnas nettside og pause fakturaen, uansett om du returnerer hele eller deler av ordren.
Noter at du selv ikke kan sende tilbake pakken din til oss, men at du må få en returfraktseddel fra Cervera til å feste på pakken din. Dette for at returen skal komme frem korrekt.
Hvordan blir jeg tilbakebetalt ved en retur?
Tilbakebetaling skjer på samme måte som du gjorde betalingen.
Har du ikke betalt fakturaen kommer den til å krediteres så snart returen er behandlet.
Ved betalingsspørsmål kontakt alltid Klarna på 21 01 89 91.
Hva skjer med min faktura ved en retur?
- Hvis du returnerer hele ordren kommer fakturaen til å makuleres når returen er behandlet, du får bekreftelse via mail av Klarna.
- Beholder du noen produkter i ordren din kommer du til å få en oppdatert faktura fra Klarna til mailen din når returen er behandlet.
- Hvis du har betalt via Klarna kan du selv logge inn på Klarnas nettside og pause fakturaen, uansett om du returnerer hele eller deler av ordren.
Får jeg tilbake pengene for gaveinnpakning ved en retur?
Nei, det får du ikke.
Hva gjør jeg hvis jeg vil gjøre et bytte?
Vi tilbyr ikke bytteordre på cervera.no men du kan alltid sende tilbake varen til oss og legge en ny bestilling. Ved retur tilkommer en avgift på 60 kr.
Reklamasjon
Du bør alltid meddele oss innen 2 måneder etter at du har oppdaget feilen, men med fordel omgående.
Vennligst kontakt kundeservice via mailskjemaet med følgende informasjon så hjelper vi deg videre på beste måte:
- Ordrenummer
- Bilder på den defekte varen
- Kontaktopplysninger

Produkt tilbakekallelse

Tilbakekallelse av Serax Fishbowl vase 8 cm og 10 cm 2020-10-01
For Cervera er produktkvalitet og sikkerhet av høyeste prioritet og derfor har vi besluttet å tilbakekalle Vase Fishbowl fra Serax.
Vi har blitt gjort kjent med at når produktet plasseres i direkte kontakt med sterkt sollys, bryter sollyset gjennom vasens runde glassoverflate og kan forårsake brannfare. Det er ingen rapporter om at noen har kommet til skade av produktet.
Men som en forholdsregel har Cervera valgt å slutte å selge og tilbakekalle produktet. Vi oppfordrer deg som har kjøpt produktet til å slutte å bruke det og levere det inn på valgfri Cervera butikk for å få kompensasjon. Vi beklager eventuelle besvær dette måtte medføre. Produktene ser ut som nedenfor og kommer i to størrelser: 8 cm og 10 cm med artikkelnummer 68435 og 68436.
Tilbakekallelse av Anders Petter - Backaryd - Rustfri - Kokkekniv 20 cm, Kokkekniv 25 cm, Brødkniv og Universalkniv 2019-09-10
For Cervera er produktkvalitet og sikkerhet av høyeste prioritet og derfor har vi besluttet å tilbakekalle Anders Petter - Backaryd - Rustfri - Kokkekniv 20 cm, Kokkekniv 25 cm, Brødkniv og Universalkniv som har blitt solgt i våre butikker. Tilbakekallelsen gjelder artikler med artikkelnummer 9968, 9967, 9963, 35363 og 10793 som har blitt solgt under perioden 2006-12-04 - 2014-10-04.

Vi har blitt gjort kjent med at det finnes tilfeller der kniven har gått i stykker og knivbladet knekkes av ved håndtaket. Det finnes ingen rapporter om at noen har kommet til skade av produktet.

Vi oppfordrer deg som har kjøpt produktet til å slutte bruke det og levere det inn på valgfri Cervera butikk for å få en ny kniv som kompensasjon. Vi beklager eventuelle besvær dette måtte medføre.

Produktene ser ut som nedenfor og er merket med noen av logotypene nedenfor.

Kontakt oss

Velg emne
Dra og slipp bildene her eller klikk for å velge dem
Denne websiden er beskyttet av reCAPTCHA, og Googles sikkerhetspolicy og brukervilkår gjelder.
Kundservice
Mån 10:00-17:00
Tis 09:00-17:00
Ons 09:00-17:00
Tors 09:00-17:00
Fre 09:00-17:00
Lunch stengt 12:00-13:00

Telefon: 23 21 30 50



Postadresse
Cervera AB
Box 24010
104 50 Stockholm

Bedriftsadresse
Cervera AS
Arbins gate 2
0253 OSLO
Telefon: 23 21 3050
Orgnr. 920 261 752
Fakturaspørsmål Klarna
Telefon: +46 120 120 10
E-post: Still spørsmålet ditt her!
Ved spørsmål om fakturabetaling for online-bestillinger gjort av privatpersoner.

Pressebilder
Goran Perkovic
goran.perkovic@cervera.se
Ved spørsmål angående markedsføring, samarbeid, presse og PR.