/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

Kjøpsvilkår

Innholdsfortegnelse
1. Generelt
2. Avtale og bestilling
3. Ordre- og leveringsbekreftelse
4. Priser og informasjon
5. Betaling
6. Gavekort
7. Frakt og levering
8. Kampanjer, rabattkoder og andre tilbud
9. Angrerett
10. Åpent kjøp og bytterett
11. Avbestilling
12. Reklamasjon
13. Garanti
14. Spesielt for varer med digitale deler
15. Våre forpliktelser
16. Om disse Kjøpsvilkårene
17. Spesielle vilkår for bedrifter
18. Spørsmål, klager eller tvister
1. Generelt
1.1 Disse kjøpsvilkår (“Kjøpsvilkårene”) gjelder når du gjør et kjøp fra oss via www.cervera.no (“Hjemmesiden”).
1.2 Når du handler på Hjemmesiden inngås en avtale mellom deg og Cervera AB, organisasjonsnummer 556701-1209 og adresse Box 24010, 10450 Stockholm, Sverige (“Cervera”, “oss” eller “vi”).
1.3 Informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger finner du i vår integritetspolicy.
1.4 Hvis du vil komme i kontakt med oss kan du kontakte oss via mail på kundeservice@cervera.no eller på telefon 08-630 94 00.
2. Avtale og bestilling
2.1 Du aksepterer Kjøpsvilkårene i forbindelse med at du gjennomfører et kjøp på Hjemmesiden.
2.2 For å gjennomføre et kjøp hos oss må du være minst 18 år og ellers ha rett til å inngå avtale etter gjeldende lov. Visse deler i disse Kjøpsvilkårene gjelder kun for konsumenter og ikke for kjøp som gjøres av representanter for bedrifter. Hvilke deler som kun gjelder for konsumenter fremgår i Kjøpsvilkårene.
2.3 Hvis du gjennomfører et kjøp som representant for en bedrift, aksepterer du Kjøpsvilkårene på bedriftens vegne og garanterer at du har myndighet til å godkjenne disse Kjøpsvilkårene og til å gjennomføre kjøp på vegne av bedriften.
3. Ordre- og leveringsbekreftelse
3.1 Når du har fullført kjøpet ditt på Hjemmesiden får du en automatisk ordrebekreftelse via mail som bekrefter kjøpet ditt og at en avtale er inngått. Vi anbefaler at du lagrer ordrebekreftelsen for å forenkle eventuell fremtidig kommunikasjon med oss.
3.2 Hvis produktet du har bestilt mot formodning skulle være utsolgt på lageret, kommer vi til å kontakte deg for å løse det på beste måte.
4. Priser og informasjon
4.1 Ved bestilling gjelder de prisene som angis på Hjemmesiden ved tidspunktet for bestillingen. Prisene angis i norske kroner. Alle priser til privatpersoner inkluderer gjeldende moms. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter, som angis separat.
4.2 Hvis prisen på et produkt eller informasjonen om et produkt som angis i forbindelse med kjøpet er feilaktig og du innså eller burde ha innsett dette ved tidspunktet for bestillingen, kommer prisen eller informasjonen ikke til å gjelde for kjøpet. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig etter at vi har oppdaget feilen.
4.3. Vi kan ikke garantere at alle bilder på Hjemmesiden som viser et produkts utseende gjengir produktets eksakte utseende, for eksempel på grunn av at bildeskjermen kan påvirke fargegjengivelsen.
5. Betaling
5.1 Sammen med vår betalingstjenesteleverandør Klarna Bank AB (publ) tilbyr vi forskjellige betalingsalternativer og du kan selv velge hvilket betalingsalternativ du vil bruke. De mulige betalingsalternativene du kan velge mellom og de vilkårene og eventuelle kostnadene som gjelder fremgår alltid i forbindelse med ditt kjøp og på Hjemmesiden, les mer her. Avhengig av hvilket betalingsalternativ du velger kan ekstra kostnader tilkomme.
5.2 Du kommer i forbindelse med at du gjennomfører et kjøp hos oss inngå en separat avtale om betaling med Klarna. Du finner ind\formasjon om Klarnas vilkår for deres ulike betalingsalternativer her. Dine personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med Klarnas databeskyttelsesinformasjon.
6. Gavekort
Våre gavekort er gyldige i tre år fra utsendelse og kan brukes som betalingsmåte når du handler hos oss via Hjemmesiden. Du kan bruke flere gavekort ved samme kjøp og bruke gavekort som delbetaling ved et kjøp. Hvis verdien av gavekortet overstiger den aktuelle kjøpesummen kommer overstigende beløp til å lagres på gavekortet og kan benyttes ved en senere kjøpsanledning, frem til utløpet av gavekortets gyldighetsperiode.
7. Frakt og levering
Levering
7.1. Vi benytter oss av Bring for transport til ditt nærmeste utleveringssted. Vi sender kun varer som pakker eller brev innen Norges grenser.
7.2 Hvis bestillingen din inneholder flere produkter, der en del ikke finnes på lageret eller har lengre leveringstid, kan vi komme til å sende produktene i flere leveringer til deg uten noen ekstra kostnad. For å forenkle leveringen for deg som kunde og for å minimere miljøpåvirkning prøver vi alltid å samlevere produktene dine i en levering.
Feillevering
7.3 Hvis du mot all formodning skulle få et produkt som du ikke har bestilt kan du kontakte vår kundeservice på kundeservice@cervera.no så hjelper vi deg med å returnere varen.
7.4 Pakken kan enkelte ganger feilsorteres hos transportør, noe som gjør dem vanskelige å lokalisere. Oppdager du at din pakke ikke har blitt skannet hos transportøren eller vært i bevegelse på fire hverdager via sporingslinken som sendes til deg via mail, kan du kontakte vår kundeservice på kundeservice@cervera.no så hjelper vi deg.
Fraktkostnad
7.5 Avhengig av hvilket fraktalternativ du velger og totalbeløpet på bestillingen din, kan fraktavgifter tilkomme. Under visse forutsetninger tilbyr vi fri frakt. Hvor stor fraktavgiften er fremgår alltid i forbindelse med kjøpet ditt. Vi betaler frakten om kjøpet er over kr. 699,- med Bring. For øvrige bestillinger tar vi en enhetsfrakt på 69,- kr. inkludert mva med Bring.
Leveringstid
7.6 Den forventede leveringstiden angis på Hjemmesiden ved respektive produkt. Den forventede leveringstiden kan skille seg ut i fra hvilket produkt du bestiller og hvilket leveringsalternativ du bruker. Den forventede leveringstiden beregnes fra dagen etter at du har lagt bestillingen din.
Uavhentede pakker
7.7 De er ansvarlig for å ta i mot eller hente ut leveringen din hos postkontor/hentested i henhold til det som fremgår av instruksjoner som du får i forbindelse med bestillingen.
7.8 Pakker hos postkontor/hentested som ikke hentes innen den tid som angis kommer til sendes tilbake til lageret vårt. Vi har i disse tilfellene rett til å kreve et administrasjonsgebyr på 250 kr som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller der du ikke henter pakken din hos postkontoret.
Transportskade
7.10 Skulle du oppdage en skade på pakken din, anbefaler vi at du omgående melder inn dette til oss via mail, så hjelper vi deg.
8. Kampanjer, rabattkoder og andre tilbud
8.1 Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud (“Tilbud”). Slike Tilbud gjelder kun i løpet av den tiden som angis i forbindelse med et slikt Tilbud og med de vilkårene som angis i forbindelse med Tilbudet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre det er uttrykkelig angitt.
8.2 I enkelte tilfeller kan du måtte angi en eventuell kode eller på annen måte aktivere det aktuelle Tilbudet før du fullfører kjøpet for å kunne ta del av Tilbudet. Hvis du returnerer bestilte produkter kan det innebære at du ikke lengre oppfyller de vilkårene som gjelder for Tilbudet. Vi kommer i slike tilfeller til å kontakte deg.
8.3 Ellers gjelder disse Kjøpsvilkårene også for kjøp av produkter som omfattes av våre Tilbud.
9. Angrerett
9.1 Dette punkt 9 gjelder kun deg som er konsument.
9.2 Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på oppdrag for deg, tar imot produktet som du har handlet hos oss.
Unntak for enkelte produkter
9.3 Enkelte produkter er unntatt fra angreretten. Dette gjelder produkter som raskt kan forringes eller bli for gamle.
9.4 Hvis du handler et produkt der angreretten ikke gjelder kommer det til å fremgå i forbindelse med bestillingen.
Avskrivning av brukte produkter
9.5 Når du bruker din lovfestede angrerett på 14 dager har du rett til å åpne forpakningen og undersøke produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme dens karakter, egenskaper og funksjon.
9.6 Du har rett til å angre kjøpet ditt mot full tilbakebetaling i disse tilfellene hvis du meddeler oss innen 14 dager fra den dagen du tok imot produktet. Hvis du håndterer produktet i større utstrekning enn det som kreves for å faststille dens karakter, egenskaper eller funksjon, har vi rett til å gjøre et avdrag fra verdien. Et slikt avdrag gjøres ved å sammenligne produktets verdi ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien ved kjøpet. For å få full tilbakebetaling ved angrerett anbefaler vi derfor at du sender tilbake produktet i original stand.
Hvordan du angrer kjøpet ditt
9.7 Hvis du vil angre kjøpet ditt skal du meddele oss innen 14 dager fra den dagen som du, eller en person på oppdrag for deg, tar imot eller henter din bestilling. En enkel måte å angre kjøpet ditt på, er å registrere saken din her for å få en returseddel og en adresseetikett. Du kan også enkelt utøve angreretten din ved å kontakte oss via vår mail kundeservice@cervera.no.
9.8 Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker bruke angreretten din, vil vi sende en forhåndsfrankert adresseetikett til deg via mail.
9.9 Etter at du har gitt oss beskjed om at du vil returnere kjøpet ditt, må du sende tilbake produktet innen 14 dager. Vi anbefaler at du sender tilbake produktet i samme forpakning som du fikk den i ettersom du er ansvarlig for eventuell skade eller tap under returfrakten, hvis skaden eller tapet er forårsaket av at du har vært uforsiktig, for eksempel ved innpakking av produktet.
Returfrakt
9.10 Du bekoster selv returfrakten når du returnerer kjøpet ditt. Kostnaden for returfrakt hvis du velger å bruke vår løsning for retur fremgår her. I så fall kommer kostnaden for returfrakten til å trekkes fra tilbakebetalingen din.
Tilbakebetaling
9.11 Når du har returnert kjøpet ditt, kommer vi til å via vår betalingsleverandør gjøre dine tilbakebetaling innen 14 dager fra den dag da du meddelte oss at du vil angre kjøpet ditt. Vi kommer imidlertid ikke til å gjøre tilbakebetalingen før vi har fått tilbake produktet eller før du du har fremvist at du har sendt den til oss. Tenk på at du er ansvarlig for eventuell skade eller tap under returfrakten som avhenger av at du har vært uforsiktig.
9.12 Vår tilbakebetaling inkluderer eventuell fraktkostnad som du betalte i forbindelse med kjøpet forutsatt at du har benyttet deg av vårt standard leveringsalternativ (Bring). Hvis du under kjøpet valgte et dyrere leveringsalternativ har du kun rett til å få tilbake forskjellen mellom kostnadene for det dyrere og vårt standard leveringsalternativ.
9.13 Tilbakebetaling kommer til å gjøres til deg med samme betalingsmetode som du valgte ved kjøpet, hvis vi ikke har kommet overens om annet. Delbetaler du med et gavekort kommer du til å bli tilbakebetalt på gavekortet ditt og resterende sum på din valgte betalingsmåte via Klarna.
10. Åpent kjøp og bytterett
10.1 Alle våre kunder har åpent kjøp og bytterett i 100 dager. Dette på grunn av at vi i tillegg til den lovfestede angreretten på 14 dager gir deg ytterligere 86 dager åpent kjøp og bytterett. Innen disse 100 dagene fra du tok imot produktet kan du altså returnere produktet og få tilbake hele beløpet du har betalt, bortsett fra kostnaden for standard leveringsalternativ hvis du har betalt frakt.
10.2 Hvis du er medlem i vår kundeklubb tilbyr vi deg totalt 365 dagers åpent kjøp og bytterett - dvs. 351 dager utover den lovfestede angreretten på 14 dager. Les mer om vår kundeklubb her.
10.3 Vi tilbyr kun åpent kjøp på produkter som er i uforandret stand. Hvis du vil bruke retten til åpent kjøp etter den lovfestede angrefristen på 14 dager har utløpt, kan du gjøre det i opptil 100 respektive 365 dager etter leveringen av produktet, forutsatt at produktet er i uforandret stand - dvs. produktet skal ikke være brukt, men kan såklart være pakket opp og blitt kontrollert forsiktig. Produktet skal returneres i originalforpakning eller motsvarende.
10.4 Hvis du vil benytte åpent kjøp eller bytterett registrerer du saken din her for å få en returseddel og en adresseetikett.
10.5 Du bekoster selv returfrakten når du returnerer kjøpet ditt i henhold til det som angis over i punkt 9.10.
10.6 Hvis du benytter deg av retten din til åpent kjøp kommer vi til å innvente det returnerte produktet og inspektere det før vi gjør tilbakebetalingen. Tilbakebetaling gjøres kun hvis produktet er i uforandret stand i henhold til informasjon over. Vår tilbakebetaling inkluderer ikke eventuell fraktkostnad som du betalte i forbindelse med kjøpet. Hvis du har fått pakkene dine innpakket, tilbakebetales ikke kostnaden for slik gaveinnpakning.
11. Avbestilling
11.1 Hvis du vil avbestille en lagt bestilling, kontakt kundeservicen vår snarest på kundeservice@cervera.no. Avbestillingen gjelder fra da du mottar en bekreftelse gjeldende avbestillingen fra vår kundeservice på Cervera. Hvis du kun har fått et automatisk svar per mail er bestillingen din ikke avbestilt enda.
11.2 Hvis bestillingen din allerede har rukket å bli ekspedert, er det ikke lengre mulig å avbestille bestillingen og denne kommer da til å sendes til deg. Du har så klart mulighet til å angre kjøpet ditt i henhold til det som angis over under punkt 9.
12. Reklamasjon
12.1 Hvis det er noe feil på produktet ditt har du rett til å reklamere feil som viser seg innen to eller fem år fra levering av produktet (ansvarsperiode). Avhengig av hvilket produkt du har kjøpt, er det ulik varighet på reklamasjonstiden. Du må alltid reklamere innen skellig tid fra da du burde ha oppdaget feilen. Din rett til å reklamere opphører senest to måneder etter at ansvarsperioden har passert.
12.2 Hvis du vil reklamere et produkt kan du maile oss på kundeservice@cervera.no. Vår adresse for reklamasjon er Cervera AS, Arbins gate 2, 0253 OSLO.
12.3 Når det reklamerte produktet er tatt imot og vi har konstatert at reklamasjonen er gyldig, vil vi erstatte deg i henhold til gjeldende lov.
12.4 I enkelte tilfeller kan du henvende deg direkte til leverandøren med din reklamasjon. I slike tilfeller kommer det til å fremgå i forbindelse med kjøpet.
12.5 Ved reklamasjoner står Cervera for alle kostnader inkludert frakt.
13. Garanti
13.1 Våre leverandører gir garantier på enkelte av våre produkter. Informasjon om hvilke produkter som omfattes av garanti, hva garantien omfatter samt hvordan du melder inn en garantisak fremgår av respektive produktbeskrivelser på Hjemmesiden og i forbindelse med leveringen av slike produkter.
13.2 Til deg som er medlem i vår kundeklubb tilbyr vi en såkalt glassgaranti for glass på stett samt en såkalt tallerkengaranti. Garantiene innebærer at hvis glasset eller tallerkenen din går i stykker uansett grunn innen to år fra kjøpet ditt, får du et nytt glass eller en ny tallerken av oss helt uten kostnad. Du kan lese mer om vår glassgaranti her og vår tallerkengaranti her. For å benytte deg av garantiene kontakter du vår kundeservice på kundeservice@cervera.no.
14. Spesielt for varer med digitale deler
14.1 Visse av våre produkter kan være integrert eller sammenkoblet med et digitalt innhold eller en digital tjeneste, f.eks. en app eller en mykvare. Med mindre annet er uttrykkelig angitt i disse Kjøpsvilkårene eller i produktbeskrivelsen, gjelder disse Kjøpsvilkårene også for det digitale innholdet eller den digitale tjenesten, forutsatt at fraværet av det digitale innholdet eller den digitale tjenesten hindrer produktet å brukes på den tiltenkte måten. Det kan f.eks. være tilfellet hvis produktet er ment å brukes sammen med en app.
14.2 Hvis produktet inneholder digitale deler eller digitale tjenester får du informasjon om det i forbindelse med kjøpet. Du får tilgang til det digitale innholdet eller den digitale tjenesten senest i forbindelse med at det fysiske produktet leveres til deg, med mindre annet er uttrykkelig angitt.
14.3 Sikkerhetsoppdateringer og andre nødvendige oppdateringer for den digitale delen vil bli gitt i henhold til gjeldende lov.
14.4 Vi er ikke ansvarlige for eventuelle feil på grunn av at du ikke har installert de oppgitte oppdateringene og hvis du har fått informasjon om at oppdateringene er tilgjengelige, og konsekvensene av manglende installasjon og den manglende installasjonen ikke skyldes instruksene for installasjonen.
15. Våre forpliktelser
15.1 Hvis det er noe feil på produktet ditt eller hvis leveransen er forsinket og du er konsument, er vi ansvarlige for skader som du rammes av på grunn av feilen eller forsinkelsen, i henhold til obligatorisk forbrukerbeskyttelses lovgivning. Vi er imidlertid kun ansvarlige for skader i den grad du har tatt rimelig skritt for å begrense skadene dine. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne ha unngått ved å iverksette rimelige tiltak.
15.2 Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, f.eks. krig, streik, pandemi eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighet kunne forutse (Force Majeure). Dersom vi på grunn av Force Majeure er forhindret i å oppfylle våre forpliktelser etter avtalen eller disse Kjøpsvilkårene, har du som forbruker rett til å si opp avtalen i henhold til ufravikelig forbrukerlovgivning.
16. Om disse Kjøpsvilkårene
16.1 Vi har rett til å endre disse Kjøpsvilkårene, men de Kjøpsvilkårene du godkjente på tidspunktet for ditt kjøp gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil fremgå av den siste publiserte versjonen av Kjøpsvilkårene på Hjemmesiden. Endringer trer i kraft fra det øyeblikket du har akseptert Kjøpsvilkårene, det vil si i forbindelse med å foreta et nytt kjøp på Hjemmesiden.
16.2 Disse Kjøpsvilkårene skal tolkes og brukes i samsvar med norsk lov. Hvis noen bestemmelse i disse Kjøpsvilkårene skulle anses være ugyldig eller ikke håndhevbare av en kompetent domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan, vil de resterende delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse Kjøpsvilkårene forbli gyldige og håndhevbare i sin helhet, i samsvar med gjeldende lov.
17. Spesielle vilkår for bedrifter
17.1 For kunder som handler på Hjemmesiden på vegne av en bedrift, tilbyr vi ikke angrerett. Vi er heller ikke ansvarlige for indirekte tap eller uteblitt fortjeneste. I tillegg er vårt ansvar under disse Kjøpsvilkårene, for hvert tap eller skade, begrenset til et beløp som tilsvarer det totale beløpet kunden har betalt kunden i egenskap av bedrift, har betalt til oss for produktet som tapet eller skaden er relatert til eller oppstår fra.
18. Spørsmål, klager eller tvister
18.1 Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har noen spørsmål eller klager angående din bestilling. Du kan enkelt nå oss via kontaktopplysningene som fremgår i starten av disse Kjøpsvilkårene.
18.2 Du som privatperson har også mulighet til å klage via EU’s webbaserte plattform for tvisteløsning som du finner her.
-------------------
Kjøpsvilkårene ble fastsatt av Cervera AB 12.01.2023.