/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

Stelton

Stelton ble grunnlagt i 1960 i Fårevejle gjennom et samarbeid mellom to venner, Stellan og Carton. Stelton er et verdensberømt og ledende varemerke innen dansk design, som er kjent for sine elegante kjøkkendesign produkter.
Stelton
Stelton
Saatavilla
Tuotemerkki

    B

  • D

Tuoteryhmä
Suunnittelija
Materiaali
Väri
Hinta
kr
kr
217 produkter
40 av 217 produkter
De var blant de første til å designe produkter til matbordet i stål, og pionerene har siden drevet selskapet til å skape nye flotte designklassikere. Design fra Stelton kan kjøpes i fler enn 38 land rundt om i hele verden.
Design fra Stelton er basert på skandinavisk designfilosofi, god design skal være attraktiv og funksjonell slik at den kan brukes til hverdags. Stelton design tilbyr elegante og innovative produkter til alle som setter pris på kvalitetsdesign. Stelton har frem til i dag solgt mer enn 10 millioner eksemplarer av Steltons ikoniske, sylinderformede termokanne med den smarte patenterte vippekorken. Nylig lanserte Stelton et nytt varemerke, RIG-TIG by Stelton, som er en serie med attraktive og funksjonelle artikler til kjøkkenet. Steltons brede sortiment med designprodukter kan kjøpes i Cerveras butikker og nettbutikk.

Steltons historie

Niels Stellan Høm og Carton Madelaire samarbeidet for å starte et handelsfirma i 1960. Etter å ha markedsført sko og møbler fikk de høre om en fabrikk i Fårevelje med navnet Danish Stainless som produserte rustfrie bordartikler. Vennene begynte å markedsføre selskapets produkter, som var populære på 1960-tallet.Basert på stiltrenden i USA representerte Steltons produkter det beste av dansk design.
Peter Holmblad begynte på Stelton som administrerende direktør og brukte sin visjon til å skape et nytt designmerke med ny innpakning og grafisk design. Holmblad var overbevist om at Steltons produkter måtte skille seg ut for å overleve og den eneste måten var gjennom ny produktdesign. Dette ettersom mange konkurrerende selskap laget lignende produkter.

Stelton - i dag

Peter Holmblad solgte Stelton i 2004 til Michael Ring som moderniserte selskapet ved å trimme sortimentet. Han inviterte inn nye designere som fokuserte på innovative produktideer for å møte nåværende konsumentbehov. I dag produserer Stelton nye produkter med fokus på et bredere utvalg av konsumentgrupper.

Steltons designfilosofi

Steltons produkter må ha et formål, møte konsumentenes behov og være funksjonelle. Stelton tror på enkelhet og skandinavisk minimalisme. De tror også på at form og funksjon må skape en syntese som inkorporerer innovative ideer når det gjelder konsept, design og materialer.
Steltons designfilosofi er at mindre er mer.